Garantia produselor
GARANȚIE ȘI CONFORMITATE
Termeni și condiții de garanție
Amanet
Gold Services SRL, cu sediul social în Calea Rahovei nr. 319, Sector 5,
București, România, înregistrată la Registrul Comerțului cu numărul
J2010004424405, Cod Unic de Înregistrare 26851299, este deținătoare a
Autorizatiei ANPC cu nr. 0007151 din 01.06.2010.
I. Obiectul garanției:
Bijuteriile second-hand (bunuri de
ocazie) din metale prețioase achiziționate din magazinele fizice sau online (www.ags-bijuterie.ro, aplicatia mobile AGS) aparținând Amanet Gold Services SRL,
beneficiază de garanție legală de conformitate conform prevederilor legale din
OUG 140/2021.
II. Durata garanției
Durata garanției pentru obiectele
second-hand este de 12 luni din momentul achiziției fizice sau de la livrarea
produsului către consumator.
III. Condițiile garanției:
Amanet Gold Services SRL își asumă
responsabilitatea ca produsele comercializate sunt conforme, potrivit
legislației în vigoare. Se consideră că produsele sunt în conformitate dacă:
a) corespund descrierii făcute de
vânzător;
b) corespund oricărui scop specific
solicitat de către consumator;
c) corespund scopurilor pentru care
sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;
d) fiind de același tip, prezintă
parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate
aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice
privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de
producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin
înscriere pe eticheta produsului.
Garanția de conformitate constă în
remedierea gratuită a problemelor de conformitate (defecte de fabricație)
apărute în timpul perioadei de garanție și care nu sunt imputabile
cumpărătorului. Sunt considerate excepție de la lipsa de conformitate produsele
al căror defect sau neconformitate provine din folosinta necorespunzătoare din
partea consumatorului.
Nu se consideră a fi lipsă de
conformitate dacă în momentul achiziției consumatorul a cunoscut, sau nu putea,
în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa
de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.
Luând în considerare că produsele
comercializate de AMANET GOLD SERVICES SRL sunt produse second-hand, acestea
pot prezenta anumite semne de uzură sau urme de purtare anterioară, incluzând
urme de probă pentru verificarea aurului. Acestea nu sunt considerate a fi
neconforme atâta timp cât consumatorul a luat act de ele la momentul achiziției
și au fost menționate în descrierea produsului. Clienții au obligația de a
verifica obiectele achiziționate din locațiile AGS la momentul achiziției, înainte
de a părăsi locația. Orice reclamații ulterioare privind starea/condiția
produsului în ceea ce privește condiția sa nu se pot dovedi ca fiind
neconforme.
În cazul în care asupra obiectului
achiziționat s-au adus modificări care alterează condiția sa din momentul
achiziției (de exemplu reparații, modificări, gravură, etc), lipsa de
conformitate nu mai poate fi invocată.
În cazul în care se constată lipsa de
conformitate din motive ce nu i se impută consumatorului, acesta din urmă are
dreptul de a solicita către vânzător, fără nicio plată, fie repararea
produsului, iar în cazul în care produsul nu poate fi reparat, înlocuirea
acestuia cu un produs similar sau de o valoare egală, cu excepția situației în
care măsura este imposibilă sau disproporționată.
O măsură reparatorie va fi
considerată ca disproporționată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt
nerezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în
considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o
produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanța lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie
ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
O măsură reparatorie va fi
considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice
pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a
lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Consumatorul poate solicita o
reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în cazul în
care nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului, sau
măsura reparatorie nu a fost luată într-o perioadă de timp rezonabilă.
Prin măsură reparatorie (reparație)
în cazul unei lipse de conformitate se înțelege aducerea unui produs la
condiția de conformitate conform contractului de vânzare-cumpărare.
Remedierea neconformității se va face
într-un termen maxim de 15 zile lucrătoare începând cu momentul în care
vânzătorul a luat la cunoștință de deficiențele respective.
Consumatorul nu este îndreptățit să
solicite rezoluțiunea contractului dacă lipsa conformității este minoră.
Consumatorul are obligația să
informeze AGS în legătură cu lipsa de conformitate în termen de maxim 2 luni de
la constatarea acesteia. AGS va pune la dispoziția consumatorului metodele prin
care problema va fi soluționată, în funcție de caz:
-
Livrarea produsului
către AGS prin curier la locația indicată; AGS va pune la dispoziție
clientului, la solicitarea acestuia, un AWB și un curier care va ridica
produsul.
-
Consumatorul se poate prezenta personal cu produsul la
locația AGS din care a fost achiziționat.
-
Consumatorul poate
contacta AGS la serviciul de suport clienți prin telefon la 0725 287 287 sau pe
email la [email protected] pentru a ne transmite neconformitatea și a
găsi împreună cea mai bună soluție.Lista completă a locațiilor AGS poate fi
consultată pe website, sau puteți solicita unui reprezentant AGS să vă comunice
cea mai apropiată locație de dumneavoastră.
La cererea cumparatorului, termenii
și condițiile complete ale garanției de conformitate vor fi oferite în scris
sau pe orice alt suport durabil.
Pe toată durata de valabilitate a
garanției, cumpărătorul trebuie să păstreze bonul fiscal.
Prin achiziția unui produs
comercializat de AMANET GOLD SERVICES SRL, cumparatorul este de acord cu
Termenii și condițiile de garanție prezente.
*Clarificări privind certificatul de
garanție:
Metal: materialul din care
este compus obiectul achiziționat; AGS comercializează doar bijuterii din aur
sau platină; se va indica pe certificat titlul metalului prețios sau caratajul
acestuia;
Gramaj obiect brut: gramajul
total al obiectului indicat de cântar;
Gramaj obiect net: gramajul
estimat al metalului prețios din componenta obiectului;
Piatra prețioasă: pietrele
prețioase pot fi diamante naturale, rubine naturale, safire naturale, smaralde
naturale, perle naturale sau perle de cultură; acestea au calități fizice
deosebite, principala caracteristică fiind raritatea, justificând și prețul
ridicat al acestora;
Carataj: greutatea pietrelor
prețioase exprimată în carat; 1ct = 0,2 grame.
Tăietura: se
referă la modul în care este prelucrată și modelată o piatră prețioasă pentru a
scoate în evidență caracteristicile sale; tăietura influențează atât aspectul
estetic, cât și calitatea unei pietre prețioase;
Culoare: culoarea este o
caracteristică esențială pentru multe pietre prețioase, în special pentru
diamante. Culoarea diamantelor este evaluată pe o scară care variază de la D
(fără culoare, clară) la Z (culoare galbenă sau maro vizibilă). Cu cât culoarea
este mai aproape de "fără culoare", cu atât diamantul este considerat
mai valoros.
Claritate: claritatea
se referă la puritatea pietrei, adică la prezența sau absența incluziunilor și
a altor imperfecțiuni interne sau externe. Cu cât o piatră are mai puține
incluziuni, cu atât este considerată mai valoroasă;
În cazul diamantelor, aceasta include
următoarele grade de claritate:
• FL (Flawless): Fără
imperfecțiuni vizibile la microscop - cele mai rare și valoroase diamante.
• IF (Internally Flawless): Fără imperfecțiuni interne, dar cu unele mici defecte externe
(vizibile la microscop) - extrem de valoroase.
• VVS1 și VVS2 (Very Very Small Inclusions): Incluziuni extrem de mici, vizibile doar la lupă cu mărire
mare.
• VS1 și VS2 (Very Small Inclusions): Incluziuni mici, vizibile la lupă cu mărire mare.
• SI1 și SI2 (Slightly Included): Incluziuni vizibile cu o lupă standard.
• I1, I2 și I3 (Included): Incluziuni evidente la ochiul liber, care afectează frumusețea și integritatea pietrei.
Cod produs: codul
unic de identificare al produsului în gestiunea AGS;
Descrierea: descrierea
pe scurt a obiectului achiziționat; de exemplu “Inel eternity din aur galben cu
pietre cubic zirconia negre”.
Urme de utilizare: se
bifează “Da” în cazul în care obiectul prezintă urme de purtare anterioară
(precum mici zgârieturi sau semne de uzură, impurități); obiectele
comercializate de AGS sunt bunuri de ocazie, ceea ce înseamnă că au mai fost
folosite anterior; deși obiectele trec printr-un proces de curățare, anumite
semne pot fi încă vizibile;
Testare chimică (pilire): este o metodă folosită pentru verificarea purității aurului, utilizând un amestec de substanțe chimice (apă de probă) și un proces mecanic de pilire a obiectului. Bijuteriile verificate prin această metodă vor prezenta o mică pilitură pe suprafața lor, precum și o urmă a reacției chimice rezultate din aplicarea apei de probă pe suprafața pilită (o pată care poate fi de culoare galbenă sau maro, în funcție de puritatea aurului); testarea se face de obicei în interiorul produsului sau în locuri greu vizibile, pentru a nu afecta obiectul din punct de vedere estetic; pilitura sau pata de culoare rezultată în urma ei nu reprezintă un defect al produsului, ci o confirmare că acesta a fost verificat corespunzător și corespunde cu titlul metalului indicat.
GARANȚIE
COMERCIALĂ
Termeni
și condiții de garanție
Pe lângă garanția legală
de conformitate de 12 luni menționată anterior, Amanet Gold Services SRL oferă
în paralel și garanție comercială pentru toate ceasurile comercializate în locații sau online.
Garanția comercială oferită nu afectează în niciun fel
drepturile consumatorului oferite prin garanția de conformitate, ci vine în
completarea acesteia.
I.
Obiectul garanției comerciale:
Garanția comercială se acordă doar pentru ceasuri
second-hand achiziționate de la Amanet Gold Services SRL care nu mai beneficiază
de garanția de la producător aflată în valabilitate.
II.
Durata garanției
Durata garanției comerciale pentru ceasurile
second-hand este de 12 luni din momentul achiziției fizice sau de la livrarea
produsului către consumator.
III.
Condițiile garanției
a. Oferim o garanție limitată pentru ceasurile noastre
second-hand, pentru o perioadă de 12 luni de la data achiziției, în
conformitate cu termenii și condițiile noastre de garanție. Vă rugăm să citiți
și să analizați cu atenție acești termeni sau să cereți informații suplimentare
unui membru al echipei noastre.
b. Garanția comercială AGS nu se aplică Bunurilor care
sunt acoperite de garanția producătorului.
c. În cazul ceasurilor care nu au documentele
originale ori garanția oferită de brandul producător a expirat, se va acorda o
garanție comercială pe o perioadă de 12 luni din partea AGS Jewelry. Garanția
este valabilă numai însoțită de factură de achiziție (și/sau bon fiscal) și
certificatul de garanție AGS Jewelry.
d. În calitate de consumator, garanția pe care o
oferim se adaugă drepturilor dumneavoastră legale în legătură cu Bunurile care
sunt defecte sau nu sunt conforme cu descrierea.
e. Garanția acoperă posibilele defecțiuni mecanice
care pot apărea în perioada specificată asupra ceasurilor achiziționate.
f. Garanția nu se acordă în cazul produselor care
prezintă intervenții neautorizate asupra stării lor originale sau în cazul
produselor care nu au fost îngrijite corespunzător, conform indicațiilor
consilierilor noștri. Garanția acoperă posibile defecțiuni mecanice ale
Bunurilor care nu au fost cauzate de factori externi sau de o utilizare
neglijentă (lovituri, accidente, ceasul a fost scăpat, infiltrații de apă, urme
normale de uzură, pierdere, furt etc). De asemenea, garanția nu acoperă revizia
periodică (mentenanță, service) a Bunurilor.
g. Garanția nu mai este valabilă dacă ceasul a suferit
intervenții care fac imposibilă identificarea corectă a obiectului sau a
numărului de serie sau identificarea corectă a achiziției în sistemul nostru.