Garantia produselor

GARANȚIE ȘI CONFORMITATE

GARANȚIE ȘI CONFORMITATE

Termeni și condiții de garanție

 

Amanet Gold Services SRL, cu sediul social în Calea Rahovei nr. 319, Sector 5, București, România, înregistrată la Registrul Comerțului cu numărul J2010004424405, Cod Unic de Înregistrare 26851299, este deținătoare a Autorizatiei ANPC cu nr. 0007151 din 01.06.2010.

I. Obiectul garanției:

Bijuteriile second-hand (bunuri de ocazie) din metale prețioase achiziționate din magazinele fizice sau online (www.ags-bijuterie.ro, aplicatia mobile AGS) aparținând Amanet Gold Services SRL, beneficiază de garanție legală de conformitate conform prevederilor legale din OUG 140/2021.

II. Durata garanției

Durata garanției pentru obiectele second-hand este de 12 luni din momentul achiziției fizice sau de la livrarea produsului către consumator.

III. Condițiile garanției:

Amanet Gold Services SRL își asumă responsabilitatea ca produsele comercializate sunt conforme, potrivit legislației în vigoare. Se consideră că produsele sunt în conformitate dacă:

a) corespund descrierii făcute de vânzător;

b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator;

c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;

d) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.

Garanția de conformitate constă în remedierea gratuită a problemelor de conformitate (defecte de fabricație) apărute în timpul perioadei de garanție și care nu sunt imputabile cumpărătorului. Sunt considerate excepție de la lipsa de conformitate produsele al căror defect sau neconformitate provine din folosinta necorespunzătoare din partea consumatorului.

Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul achiziției consumatorul a cunoscut, sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.

Luând în considerare că produsele comercializate de AMANET GOLD SERVICES SRL sunt produse second-hand, acestea pot prezenta anumite semne de uzură sau urme de purtare anterioară, incluzând urme de probă pentru verificarea aurului. Acestea nu sunt considerate a fi neconforme atâta timp cât consumatorul a luat act de ele la momentul achiziției și au fost menționate în descrierea produsului. Clienții au obligația de a verifica obiectele achiziționate din locațiile AGS la momentul achiziției, înainte de a părăsi locația. Orice reclamații ulterioare privind starea/condiția produsului în ceea ce privește condiția sa nu se pot dovedi ca fiind neconforme.

În cazul în care asupra obiectului achiziționat s-au adus modificări care alterează condiția sa din momentul achiziției (de exemplu reparații, modificări, gravură, etc), lipsa de conformitate nu mai poate fi invocată.

În cazul în care se constată lipsa de conformitate din motive ce nu i se impută consumatorului, acesta din urmă are dreptul de a solicita către vânzător, fără nicio plată, fie repararea produsului, iar în cazul în care produsul nu poate fi reparat, înlocuirea acestuia cu un produs similar sau de o valoare egală, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.

O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporționată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

b) importanța lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în cazul în care nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului, sau măsura reparatorie nu a fost luată într-o perioadă de timp rezonabilă.

Prin măsură reparatorie (reparație) în cazul unei lipse de conformitate se înțelege aducerea unui produs la condiția de conformitate conform contractului de vânzare-cumpărare.

Remedierea neconformității se va face într-un termen maxim de 15 zile lucrătoare începând cu momentul în care vânzătorul a luat la cunoștință de deficiențele respective.

Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului dacă lipsa conformității este minoră.

Consumatorul are obligația să informeze AGS în legătură cu lipsa de conformitate în termen de maxim 2 luni de la constatarea acesteia. AGS va pune la dispoziția consumatorului metodele prin care problema va fi soluționată, în funcție de caz:

-          Livrarea produsului către AGS prin curier la locația indicată; AGS va pune la dispoziție clientului, la solicitarea acestuia, un AWB și un curier care va ridica produsul.

-          Consumatorul se poate prezenta personal cu produsul la locația AGS din care a fost achiziționat.

-          Consumatorul poate contacta AGS la serviciul de suport clienți prin telefon la 0725 287 287 sau pe email la [email protected] pentru a ne transmite neconformitatea și a găsi împreună cea mai bună soluție.Lista completă a locațiilor AGS poate fi consultată pe website, sau puteți solicita unui reprezentant AGS să vă comunice cea mai apropiată locație de dumneavoastră.

La cererea cumparatorului, termenii și condițiile complete ale garanției de conformitate vor fi oferite în scris sau pe orice alt suport durabil.

Pe toată durata de valabilitate a garanției, cumpărătorul trebuie să păstreze bonul fiscal.

Prin achiziția unui produs comercializat de AMANET GOLD SERVICES SRL, cumparatorul este de acord cu Termenii și condițiile de garanție prezente.

 

*Clarificări privind certificatul de garanție:

Metal: materialul din care este compus obiectul achiziționat; AGS comercializează doar bijuterii din aur sau platină; se va indica pe certificat titlul metalului prețios sau caratajul acestuia;

Gramaj obiect brut: gramajul total al obiectului indicat de cântar;

Gramaj obiect net: gramajul estimat al metalului prețios din componenta obiectului;

Piatra prețioasă: pietrele prețioase pot fi diamante naturale, rubine naturale, safire naturale, smaralde naturale, perle naturale sau perle de cultură; acestea au calități fizice deosebite, principala caracteristică fiind raritatea, justificând și prețul ridicat al acestora;

Carataj: greutatea pietrelor prețioase exprimată în carat; 1ct = 0,2 grame.

Tăietura: se referă la modul în care este prelucrată și modelată o piatră prețioasă pentru a scoate în evidență caracteristicile sale; tăietura influențează atât aspectul estetic, cât și calitatea unei pietre prețioase;

Culoare: culoarea este o caracteristică esențială pentru multe pietre prețioase, în special pentru diamante. Culoarea diamantelor este evaluată pe o scară care variază de la D (fără culoare, clară) la Z (culoare galbenă sau maro vizibilă). Cu cât culoarea este mai aproape de "fără culoare", cu atât diamantul este considerat mai valoros.

Claritate: claritatea se referă la puritatea pietrei, adică la prezența sau absența incluziunilor și a altor imperfecțiuni interne sau externe. Cu cât o piatră are mai puține incluziuni, cu atât este considerată mai valoroasă;

În cazul diamantelor, aceasta include următoarele grade de claritate:

• FL (Flawless): Fără imperfecțiuni vizibile la microscop - cele mai rare și valoroase diamante.

• IF (Internally Flawless): Fără imperfecțiuni interne, dar cu unele mici defecte externe (vizibile la microscop) - extrem de valoroase.

• VVS1 și VVS2 (Very Very Small Inclusions): Incluziuni extrem de mici, vizibile doar la lupă cu mărire mare.

• VS1 și VS2 (Very Small Inclusions): Incluziuni mici, vizibile la lupă cu mărire mare.

• SI1 și SI2 (Slightly Included): Incluziuni vizibile cu o lupă standard.

• I1, I2 și I3 (Included): Incluziuni evidente la ochiul liber, care afectează frumusețea și integritatea pietrei.

Cod produs: codul unic de identificare al produsului în gestiunea AGS;

Descrierea: descrierea pe scurt a obiectului achiziționat; de exemplu “Inel eternity din aur galben cu pietre cubic zirconia negre”.

Urme de utilizare: se bifează “Da” în cazul în care obiectul prezintă urme de purtare anterioară (precum mici zgârieturi sau semne de uzură, impurități); obiectele comercializate de AGS sunt bunuri de ocazie, ceea ce înseamnă că au mai fost folosite anterior; deși obiectele trec printr-un proces de curățare, anumite semne pot fi încă vizibile;

Testare chimică (pilire): este o metodă folosită pentru verificarea purității aurului, utilizând un amestec de substanțe chimice (apă de probă) și un proces mecanic de pilire a obiectului. Bijuteriile verificate prin această metodă vor prezenta o mică pilitură pe suprafața lor, precum și o urmă a reacției chimice rezultate din aplicarea apei de probă pe suprafața pilită (o pată care poate fi de culoare galbenă sau maro, în funcție de puritatea aurului); testarea se face de obicei în interiorul produsului sau în locuri greu vizibile, pentru a nu afecta obiectul din punct de vedere estetic; pilitura sau pata de culoare rezultată în urma ei nu reprezintă un defect al produsului, ci o confirmare că acesta a fost verificat corespunzător și corespunde cu titlul metalului indicat.

 

GARANȚIE COMERCIALĂ

Termeni și condiții de garanție

 

Pe lângă garanția legală de conformitate de 12 luni menționată anterior, Amanet Gold Services SRL oferă în paralel și garanție comercială pentru toate ceasurile comercializate în locații sau online.

Garanția comercială oferită nu afectează în niciun fel drepturile consumatorului oferite prin garanția de conformitate, ci vine în completarea acesteia.

I. Obiectul garanției comerciale:

Garanția comercială se acordă doar pentru ceasuri second-hand achiziționate de la Amanet Gold Services SRL care nu mai beneficiază de garanția de la producător aflată în valabilitate.

II. Durata garanției

Durata garanției comerciale pentru ceasurile second-hand este de 12 luni din momentul achiziției fizice sau de la livrarea produsului către consumator.

III. Condițiile garanției

a. Oferim o garanție limitată pentru ceasurile noastre second-hand, pentru o perioadă de 12 luni de la data achiziției, în conformitate cu termenii și condițiile noastre de garanție. Vă rugăm să citiți și să analizați cu atenție acești termeni sau să cereți informații suplimentare unui membru al echipei noastre.

b. Garanția comercială AGS nu se aplică Bunurilor care sunt acoperite de garanția producătorului.

c. În cazul ceasurilor care nu au documentele originale ori garanția oferită de brandul producător a expirat, se va acorda o garanție comercială pe o perioadă de 12 luni din partea AGS Jewelry. Garanția este valabilă numai însoțită de factură de achiziție (și/sau bon fiscal) și certificatul de garanție AGS Jewelry.

d. În calitate de consumator, garanția pe care o oferim se adaugă drepturilor dumneavoastră legale în legătură cu Bunurile care sunt defecte sau nu sunt conforme cu descrierea.

e. Garanția acoperă posibilele defecțiuni mecanice care pot apărea în perioada specificată asupra ceasurilor achiziționate.

f. Garanția nu se acordă în cazul produselor care prezintă intervenții neautorizate asupra stării lor originale sau în cazul produselor care nu au fost îngrijite corespunzător, conform indicațiilor consilierilor noștri. Garanția acoperă posibile defecțiuni mecanice ale Bunurilor care nu au fost cauzate de factori externi sau de o utilizare neglijentă (lovituri, accidente, ceasul a fost scăpat, infiltrații de apă, urme normale de uzură, pierdere, furt etc). De asemenea, garanția nu acoperă revizia periodică (mentenanță, service) a Bunurilor.

g. Garanția nu mai este valabilă dacă ceasul a suferit intervenții care fac imposibilă identificarea corectă a obiectului sau a numărului de serie sau identificarea corectă a achiziției în sistemul nostru.